Czerwona piramida

       Kolejna już książka Ricka Riordana, który zyskał zaszczytne miano jednego z moich ulubionych pisarzy. Przyznaje ,że jest ich dość sporo ,ale ciii. Tym razem to początek 3 tomowej serii "kroniki rodu Kane" czyli "Czerwona piramida".
Wszyscy pamiętają Percy`ego Jacksona  ? Tam byli bogowie greccy, a tym razem autor zajmuje się bogami Egipskimi (swoją drogą bogowie to jego ulubiony temat ) i dwójka bohaterów, nie jest herosami ,ale..... musicie sami się przekonać ;) 
"Nie pokonasz mnie- Wyciągnął ręce z których kapał pot -Jestem panem wód! Rzeki na całym świecie powstają z mojego potu !
Fuj. Postanowiłem nigdy więcej nie pływać w rzekach"
       Od śmierci matki, Sadie mieszka z dziadkami w Londynie, a jej brat Carter podróże po świecie z ojcem archeologiem. Rodzina spotyka się w całości tylko w jeden dzień w roku, więc chyba rozumiecie ,że rodzeństwo za bardzo się nie zna i za sobą nie przepada. Jednego z takich wspólnych dni ojciec zabiera ich do muzeum Brytyjskiego gdzie... przywołuje boga! Sprawy wymykają się spod kontroli i na oczach przerażonego rodzeństwa, archeolog zapada się pod ziemię. I to dosłownie. Teraz wszystko w rękach Cartera i Sadie. Całemu światu zagraża niebezpieczeństwo. Set - bóg zła, wrócił.

       Od pierwszej strony porywa cię wir zdarzeń. Masz okazję poznać bóstwa egipskie takie jak Bastet, Set, Izyda, Horus i wiele innych. Do tego niebanalni bohaterowie, każdy z charakterem dzięki czemu nie można się nudzić. Wszystko oczywiście opisane z humorem i lekkością. Historie opowiada na zmianę rodzeństwo wyrywając sobie mikrofon, bo jak na wstępie informuje autor, jest to nagranie, tylko przez niego spisane.
 


Tytuł : "Czerwona piramida"
Autor : Rick Riordan
Moja ocena :5+/6
Wydawnictwo : Galeria Książki
Seria : "Kroniki rodu Kane"











Komentarze

  1. Jak skończę Percy'ego(został mi ostatni tom) to pewnie przeczytam. : D

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka grzecznie czeka w kolejce. Muszę się za nią zabrać.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Jeśli już mnie odwiedziłeś zostaw choc słówko :) Zależy mi na twoim zdaniu

Popularne posty z tego bloga

Kto odejdzie już nie wróci

Primark w Polsce - czy powinniśmy się aż tak cieszyć?

Papierowa księżniczka