Rozważna i romantyczna

    Od dawna zbierałam się na przeczytanie tej  książki. Jest to przecież klasyka ,którą trzeba znać ! Naprawdę dziwie się sobie dlaczego tyle z tym zwlekałam. Jest to naprawdę świetna książka z której nie sposób się oderwać !
Dwie siostry Elinor i Marianne mają zupełnie inne usposobienie. Pierwsza jest zawsze rozsądna i rozważna ,druga jest romantyczna i przeżywa  głęboko, zarówno radość jak i smutek. Chociaż tak się różnią bardzo się kochają ,a żadna z nich nie jest jakąś płytką postacią ,tylko bardzo złożoną i inteligentną bohaterką.
 "Nie ma zawodu – a więc to gentleman!"
Nagła śmierć ojca zmusza je wraz z rodziną do przeprowadzki ,do małego domku na wsi.
Elinor nie czuję się tam dobrze. Ciągle wspomina brata, swojej bratowej który został w starym domu...
Marianne również tęskni za starym domem (jest przecież tą romantyczną) ,ale kiedy przez przypadek poznaję Willoughby`ego zaczyna myśleć ,że ideał mężczyzny naprawdę istnieje.
"Kiedy bowiem ktoś decyduje się postępować w sposób, o którym wie, iż jest niewłaściwy, czuje się urażony, gdy inni spodziewają się po nim czegoś lepszego."
Tak to wszystko się zaczyna ,chociaż nie obejdzie się bez problemów i zwrotów akcji. Podobało mi się ,że do końca nie wiadomo co zrobią bohaterowie. Książka naprawdę dobra ,chociaż autorka trochę za bardzo wywyższa Elinor ,stawiając ją jako wzór postępowania we wszystkich momentach.

Tytuł :Rozważna i romantyczna
Autor:Jane Austen
Moja ocena :6/6
Wydawnictwo: Bellona

Komentarze

  1. Miałam kiedyś wypożyczoną, ale oddałam ją... Chyba odrzuciło mnie słowo "klasyka". Bałam się, że będzie to coś szalenie nudnego i pisanego stylem, który mnie zrazi po pierwszym rozdziale. ;) Może czas sięgnąć po nią jeszcze raz?

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Jeśli już mnie odwiedziłeś zostaw choc słówko :) Zależy mi na twoim zdaniu

Popularne posty z tego bloga

Kto odejdzie już nie wróci

Primark w Polsce - czy powinniśmy się aż tak cieszyć?

Papierowa księżniczka