Tajemnice lasu


Czyli ile śpiewających osób możesz spotkać podczas zbierania grzybów


Uważaj o czym marzysz. Marzenia mogą być niebezpieczne. Marzenia mogą się spełnić.

Szczególnie kiedy do twojego domu wchodzie czarownica z niebieskimi włosami mieszkająca po sąsiedzku. Jeśli jeszcze zacznie śpiewać, wtedy już wiesz, że wszystko może się wydarzyć.

Znalezione obrazy dla zapytania tajemnice lasu
Wybrałam się na ten film z prostej przyczyny. Ładny plakat i wspaniali aktorzy tacy jak Maryl Streep i Johny Depp. Nie wiedząc nic więcej, słuchałam piosenki rozpoczynającej film. Przy następnej nabrałam pewnych podejrzeń. Przy trzeciej byłam już pewna. Plakaty ukryły przede mną dość znaczący fakt, mianowicie wybrałam się na musical.
Więc siedzę na tym krześle, prawda dochodzi do mnie powoli. Dwadzieścia złotych (taki majątek!) leży bezpiecznie w kinowej kasie więc jaki mi pozostaje wybór- powściągam moją niechęć do tego gatunku i zostaje. W sumie nie śpiewają źle.

„Tajemnice lasu ”to spotkanie z dobrze znanymi wszystkim historiami. Czerwony kapturek zmierzający do swojej babci, kopciuszek uciekający z balu, Roszpunka z długim złotym warkoczem, Jan który hoduje sięgającą nieba fasole. Nie zabraknie też przystojnych królewiczów. Wszystkie te wątki łączy bezdzietny piekarz który chce zdjąć narzuconą na swój dom klątwę oraz tajemniczy las.
Lecz tutaj produkcja Disneya odbiega od normy. Bohaterowie nie są czarni ani biali. Żaden czyn nie jest oczywisty. Dowiemy się dlaczego Kopciuszek ucieka od księcia, chociaż jego strój wcale nie znika z wybiciem północy. Jak czuje się dziewczynka która właśnie wyszła z brzucha wilka ? Na pewno śpiewająco, bo różnie można mówić o uczuciach, ale na pewno nie spodziewałam się, że zostaną mi one wyśpiewane.
Patrząc na to inaczej – Jaka kobieta nie chciałaby wylądować choćby w brzuchu Johnny'ego Deppa ? Nawet jeśli przyprawiono mu wąsy i kazano wyć do księżyca. Teraz mogę ją zrozumieć.

Ze spraw pobocznych: Postaci które akurat postanowiły wybrać się do lasu, wypełniają go najwidoczniej doszczętnie. Co się ktoś ruszy to na kogoś wpada. Już nie można wybrać się do lasu i pobyć samym, co rusz ktoś wylatuje z krzaków – chociaż dobrze, że to nie gwałciciel.

Pięknie dobrane stroje tworzą baśniowy klimat, piosenki dopełniają całości. Pewna umowność niektórych wydarzeń nadaje filmowi własny charakter i sprawia, że można się na niego wybrać młodszym rodzeństwem – które zależnie od wieku zrozumie więcej lub mniej.
Życie bajkowych postaci nigdy nie było proste. Bo co się wydarzy kiedy spawy zaczną się komplikować ?
Przekonajcie się o tym sami, nie pożałujecie. Sprawdźcie co czyha w lesie !




Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Primark w Polsce - czy powinniśmy się aż tak cieszyć?

Kto odejdzie już nie wróci

Papierowa księżniczka