Percy Jackson i morze potworów

       Jest to druga częśc serii "Percy Jackson i bogowie olimpijscy". Autor pisze bardzo dobrze,jest wartka akcja i kilka niespodziewanych zwrotów wydarzeń .Dzięki temu, czytelnika zżera ciekawość co będzie dalej i jak najszybciej musi lecieć do księgarni lub biblioteki zdobywać 3 część :)

     Siódma klasa dla Percy`ego była bardzo spokojna. Aż za bardzo. Żaden potwór go nie napadał , nikt nie chciał go zabić itp. Ostatniego dnia roku miał już nadzieję ,że pierwszy raz nie wywalą go ze szkoły , jednak mylił się. Gra w zbijaka nagle przemienia się w walkę na śmierć i życie ,a w dodatku z olbrzymami . Do tego  jego jedyny szkolny przyjaciel Tyson okazuje się godnym przeciwnikiem dla potworów. Oczywiście to nie jedyny problem. Nagle zjawia się Annabeth  z wiadomością ,że magiczna granica obozu herosów zaczyna słabnąć ,a zdobycie lekarstwa , jest prawie nie wykonalne ,a na dodatek Grover wpada w kłopoty. Mimo przeciwności losu i braku zgody na misję dwójka herosów podejmuje się zadania. Wspiera ich Hermes ze swoimi wężami :
                     "-Szury są pyszne -podpowiedział Greg
                      - A co to ma wspólnego z tą opowieściom -spytała Marta
                      -Nic - odpowiedział Greg - po prostu jestem głodny"

W tym tomie bohaterowie wyruszają na poszukiwanie złotego runa na Morze Potworów. Jest to te same morze po którym żeglował Odyseusz, więc jeśli  o nim słyszałeś (a pewnie tak) to możesz się domyślać ,co się zdarzy.

Poznajemy dużo nowych postaci między innymi  Tantala (podobały mi się niektóre jego wypowiedzi : D ) :

"Wszelkie próby zabójstwa spotkają się z najsurowszą karą – pozbawieniem prawa do  konsumpcji słodyczy przy wieczornych ogniskach przez tydzień! Do rydwanów!”

Książka bardzo mi się podobała ,a zakończenie było dla mnie sporym zaskoczeniem. Już zaczynam czytać następny tom :)



Moja ocena : 5+/6                                                                                                    
Wydawnictwo : Galeria Książki
 Autor : Rick Riordan (zdjęcie po prawej ) 


                                                             


Komentarze

  1. Brzmi pottero-podobnie. ;)

    Cieszę się, że chcesz wziąć udział w wyzwaniu "Polacy nie gęsi". Możesz dorzucić do wyzwania recenzje książek, które przeczytałaś po 12 października, a widzę, że masz takie notki na blogu.
    Życzę udanej zabawy i odkrycia wielu ciekawych polskich pisarzy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki napewno poznam ciekawych pisarzy :)

      Usuń
    2. Proszę jeszcze o dopisanie do zgłoszonych recenzji informacji, że biorą udział w wyzwaniu. Dzięki! :)

      Usuń
  2. no to tak, ksiązkę uwielbiam oczywiście, też Tantal mnie powalał, a węże Hermesa były świetne ^^

    teraz co do Twojej opinii, po pierwsze nie Perce`go tylko Percy'ego :) A dalej musisz popatrzeć na przecinki, wielu brakuje, plus zastanawia mnie dlaczego robisz spacje przed znakami interpunkcyjnymi, niekiedy zaś po nich, zapominasz ich wstawić. Najlepiej sprawdzaj cały tekst po napisaniu i usuwaj takie drobne błędy, dzięki temu lepiej będzie się to czytało :) dalej 'zjawia się Annabeth i z wiadomością ' sądzę, że tego 'i' nie powinno być, pewnie o nim zapomniałaś ;) poza tym 'Autor pisze bardzo dobrze ,jest wartka akcja i kilka niespodziewanych zwrotów wydarzeń ,a zakończenia książki nikt się nie spodziewa.' szczerze nie wiem jak się to nazywa, ale brzmi niegramatycznie za dużo zmian podmiotów w jednym zdaniu :) To jest co najbardziej rzuciło mi się w oczy, mam nadzieję, że nie masz mi za złe tego marudzenia ^^

    Pozdrawiam
    Tris

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma ci za złe :) o tym 'i' zapomniałam i zaraz poprawię. Piszę recenzje od niedawna i teraz będę wiedziała co zmienić.

      Usuń
    2. No to oki, widzę, że od niedawna, więc najlepiej po prostu teraz wyrobić w sobie jakieś nawyki :)

      Usuń
  3. super ja już to przeczytałam.
    Zapraszam do mnie:

    skrawekczasu.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Jeśli już mnie odwiedziłeś zostaw choc słówko :) Zależy mi na twoim zdaniu

Popularne posty z tego bloga

Kto odejdzie już nie wróci

Primark w Polsce - czy powinniśmy się aż tak cieszyć?

Papierowa księżniczka