Baczyński (film)

Jest to film jak sama nazwa wskazuję o Krzysztofie Kamilu Baczyńskim. Dla tych co nie wiedzą ,wyjaśnię że był to wielki poeta ,piszący i walczący w powstaniu warszawskim. Nie będę przytaczać o czym jest fabuła ,bo musiałabym opisać jego biografię.

 Ogólnie jest to jego życiorys ,zaczynający się na wakacjach w górach ,a kończąc na śmierci jego ,jak i jego żony. Jest to bardzo smutny i wzruszający film ,pokazujący życie podczas wojny.
Osoby nie lubiące poezji niech się tam nawet nie wybierają. Nie ma tam dialogów ,a główny bohater oprócz czytania swoich wierszy chyba nic nie powiedział. W większości scen  zamiast słów ,są puszczone osoby recytujące poezję Baczyńskiego.

Oprócz mnie i mojej koleżanki w kinie były tylko dwie osoby.Nie rozumiem dlaczego. Może jest ich mniej przez zbliżające się święta lub dość wczesne godziny puszczania. Tym się pocieszam ,bo jest to film naprawdę bardzo dobry i warto go obejrzeć. Na zakończeniu miałam łzy w oczach ,a kiedy się skończył nikt się nie ruszał dopóki wszystkie napisy nie przeleciały ,a pani która przyszła wysprzątać salę nie popatrzyła się na nas zdziwiona i zniecierpliwiona.  Wtedy wszyscy ruszyliśmy się zamyśleni do wyjścia ,do zupełnie innego świata pełnego sklepów, hałasu ulicy i tego zabieganego życia.
Naprawdę warto !!


Tytuł:Baczyński
Reżyser:Kordian Piwowarski
Moja ocena:6/6

Pod spodem zwiastun. Bardzo mi się podoba jak zaśpiewali ,wiersz Baczyńskiego.


Komentarze

  1. Szkoda, ze nie mam czasu na kino :C

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa recenzja i fajny blog.
    Wśród książek na Twoim bannerze na stronie głównej zobaczyłam książkę z serii "Zamieniona", moja koleżanka czytała ją i mi ją polecała, ale jeżeli również Ty ją przeczytałaś mogłabym Cię poprosić o recenzję tej książki,ponieważ chciałam też zobaczyć opinię innej osoby? Jeżeli tak to będe wdzięczna, a jeżeli nie no to trudno.
    Czytelnik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Postaram się dodać ,ale za jakiś czas bo mam chwilowo trochę mało czasu. Nawał testów w szkole itp. ale się postaram :)

      Usuń
  3. Ciekawy blog. :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Film "Baczyński" premiera w TV!

    http://polskifilm.com.pl/premiera-telewizyjna-filmu-baczynski/

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Jeśli już mnie odwiedziłeś zostaw choc słówko :) Zależy mi na twoim zdaniu

Popularne posty z tego bloga

Kto odejdzie już nie wróci

Primark w Polsce - czy powinniśmy się aż tak cieszyć?

Papierowa księżniczka