Notatniki słynnych pisarzy

          Pisarz bez notesu( tak jak żołnierz bez karabinu czy uczeń bez lufy ) nie ma prawa istnieć. To rozumie się samo przez się. Zeszyty były przez nich i są nadal wykorzystywane w najróżniejszych celach. Od oczywistych takich jak zapisywanie pomysłów,czy prowadzenie dziennika, przez testowanie brzmienia różnych nazwisk, aż do sporządzania listy sprawunków czy przepisów kucharskich. Słowem, w takim dzienniku można znaleźć dosłownie wszystko. A to, że człowiek nie krępuję się pisać w nim co mu się żywnie podoba, daje nam zupełnie inny podgląd do życia pisarzy.




                                               Jeden z pierwszych notesów Ernesta Hemingwaya




                                   W nim Mark Twain eksperymentował z nazwiskami postaci





                                      Skoroszyt T.C. Boyle`a




Notes Samuela Becketta zawiera nie tylko zapiski ,ale też rysunki





                            Należał do Jamesa Joyce`a ,posiada w sobie notatki do "Ulissesa"


                   

                                     słowniczek Nicka Cave`a




         Pamiętnik Charlotte Bronte (autorka książki "dziwne losy Jane Eyre" kto nie zna gorąco polecam )






                              Notatnik Davida Fostera Wallace`a ze szkicami opowieści "Pale King"






              zeszyt z przepisami Beatrix Potter

Komentarze

  1. Nie wiem czemu, ale powyższe zdjęcia u mnie się nie wyświetlają :(

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie też się nie pokazują...

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. Teraz już działa :)
      Podoba mi się notes Becketta - przez te rysuneczki :) Zaciekawił mnie też słowniczek Nicka Cave'a. A zapiski Charlotte Bronte jak dla mnie są najmniej czytelne.

      Usuń
  4. Notes Becketta wygląda prawie jak mój. ;)
    Ciekawy wpis!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Jeśli już mnie odwiedziłeś zostaw choc słówko :) Zależy mi na twoim zdaniu

Popularne posty z tego bloga

Kto odejdzie już nie wróci

Primark w Polsce - czy powinniśmy się aż tak cieszyć?

Papierowa księżniczka